Köpvillkor

Leveranstider

Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din order. Normalt är leveranstiden till ditt lokala ultämningsställe 1-4 arbetsdagar. Vid reatillfällen så kan leveranstiden vara längre. Till vissa orter, samt för gods som körs ut av lantbrevbärare tar det en dag extra.

Leveransalternativ

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kolli nummer så att ni kan följa ert paket. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ert ansvar att med ert kolli nummer se efter vad som har hänt med er försändelse. Om avi ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kolli nummer och legitimation. Varor som är slut i lager levereras i efterhand.

Hämta på vårt lager

Ni gör en vanlig beställning och väljer att hämta på vårt lager i Sundsvall. Vi kontaktar er när er order finns att hämta från vårt lager på Norra vägen 28 i Sundsvall.

Postnord

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate.

Bussgods

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate.

Leveranssäkerhet

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kolli nummer så att ni kan följa ert paket. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ert ansvar att med ert kolli nummer se efter vad som har hänt med er försändelse. Om avi ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kolli nummer och legitimation. Varor som är slut i lager levereras i efterhand.

Transportskador

Märker ni vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt skall ni ej mottaga den. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till 24v och skriva anledningen till returen på paketet. Ring sedan kundtjänst på 24v och anmäl detta.

Ej uthämtade paket

Ni har upp till två veckor på dig att hämta ut ert paket vid beställning. Skulle ni inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till 24v. Man får då en anmärkning i kundregistret som innebär att man inte får göra några nya beställningar. För ej uthämtade beställningar som returneras till 24v.nu, fakturas ni som kund för fraktkostnader och administration. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso. Vi samarbetar med polis vid bedrägeri.

Betalningsalternativ

Vi erbjuder för tillfället fyra olika betalningssätt. Ni kan läsa mer om dessa här under

Faktura via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi att betala mot faktura med 14 dagars förfallodatum. När du fyller i ditt personnummer i kassan så görs en kreditupplysning, när du är godkänd av Klarna kan köpet med fakturabetalning genomföras. Fakturan skickas tillsammans med din försändelse.

Det kostar 0 kr att betala sin order mot faktura.

Fullständiga villkor kan du läsa här!

Delbetalning via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi även delbetalning. Minimum för delbetalning är att ordervärdet uppgår till minst 1000:-. En kreditupplysning görs genom att du anger ditt personnummer, detta för att du skall kunna godkännas som kund för delbetalning. En faktura skickas till dig separat från Klarna. Med den skall föregående månads inköp betalas. Det innebär att du har minst 30 dagar på dig att göra din första delbetalning. Som minst kan du betala 1/24 av totalbeloppet så länge det inte understiger 50 kr. Du kan när som helst välja att betala av hela fakturan. Klarna tar ut en ränta på 1,625% per månad och en aviavgift på 29 kr per månad.

Fullständiga köpvillkor Klarna konto (.pdf)

Klarna Konto

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate.

Kortbetalning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec odio elit, sodales malesuada porttitor ac, cursus sit amet mi. Cras rhoncus blandit mi eu vulputate.

Reservationer

Produkt

24v.nu reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt. Är ni osäkra så tveka inte på att höra av er till kundtjänst under vardagar 09.00 och 16.00.
Telefonnummer: 0706-268 272

Pris

24v.nu förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

Sortiment

24v.nu reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer 24v.nu att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

Ångerrätt

Från och med det att ni mottagit er vara har ni öppet köp i 14 dagar, detta gäller även del av order. För att ångerrätten skall gälla måste ni tänka på följande:

Att kontakta oss på 0706-268 272 innan ni skickar tillbaka varan.

Varan får inte ha används eller kommit till skada. Ni har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan om förpackningen är återförslutningsbar.

Anländer varan till er i en originalförpackning så skall även denna returneras till oss och den får ej tejpas på eller liknande.

Gäller heller ej på special beställningar utanför vårt sortiment.

Det får ej ha gått mer än 14 dagar efter du löst ut ditt paket.

Om du ej uppfyller dessa krav men ändå returnerar kommer vi att skicka tillbaka varan till dig igen och debitera dig för frakten och hanteringskostnad.

Så här gör ni
Kontakta kundtjänst och berätta att ni vill lämna tillbaka en vara

Skicka tillbaka returen tillsammans med en kopia på ditt kvitto/faktura tillsammans med ert kontonummer till returadressen som du ser nedan.

Återbetalningen sker så fort vi hunnit behandla din retur.

Returadress & postadress:
24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall
Telefonnummer: 0706-268 272

Tänk på att Ni betalar returfrakten

Reklamation

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan har ni möjlighet att reklamera produkterna.

Så här gör ni
Vid en reklamation kontaktar ni 0706-268 272 så snart ni upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.

När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd meddelar vi dig detta och skickar vi dig en ny vara och ersättning för frakten eller återbetalar dig inom 30 dagar det ni betalat för varan.

Vid återbetalning får ni pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat er retur.

Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se

Tänk på att om du handlat på faktura och din retur/reklamation drar ut på tiden så måste du ändå betala din faktura innan den förfaller. Vi kommer sedan att ersätta dig efter att vi behandlat din retur/reklamation.

Returadress & postadress:
24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall

Telefonnummer: 0706-268 272