Köpvillkor

Leveranser

Leveranstider

Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din order. Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 1-4 arbetsdagar. Vid reatillfällen kan leveranstiden vara längre. Till vissa orter och för gods som körs ut av lantbrevbärare tar leveransen en dag extra.

Spåra ditt paket

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kolli-nummer så du kan spåra ditt paket. Om paketet skulle dröja mer än 14 dagar kan du med hjälp av ditt kolli-nummer se efter vad som hänt med er försändelse.

Om du inte får någon avi ditt lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kolli-nummer och legitimation.

Varor som är slut i lager levereras i efterhand.

Hämta på vårt lager

Ni gör en vanlig beställning och väljer att hämta på vårt lager i Sundsvall. Vi kontaktar er när er order finns att hämta från vårt lager på Norra vägen 28 i Sundsvall.

Transportskador

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt ska du inte motta den. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till 24v och skriva anledningen till returen på paketet.

Ring sedan kundtjänst på 24v och informera oss om händelsen så vi kan tillgodo se dig med en ny beställning.

Ej uthämtade paket

Du har upp till två veckor på dig att hämta ut ditt paket vid beställning. Skulle du inte hämta ut ditt paket skickas det automatiskt tillbaka till 24v. Du kommer då få en anmärkning i vårt kundregister som innebär att du inte får göra nya beställningar. För ej uthämtade beställningar som returneras till 24v fakturas du som kund för fraktkostnader och administration.

Betalningsalternativ

Hos 24v kan du betala via kortbetalning, med Klarna konto, faktura via Klarna samt delbetalning via Klarna. Du kan läsa mer om betalningsalternativen här nedan.

Delbetalning via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning. Minimum för delbetalning är att ordervärdet uppgår till minst 1000 kr. En kreditupplysning görs för att du ska kunna godkännas för delbetalning. En faktura skickas till dig separat från Klarna. Du har minst 30 dagar på dig att göra din första delbetalning. Som minst kan du betala 1/24 av totalbeloppet så länge det inte understiger 50 kr. Du kan när som helst välja att betala av hela fakturan. Klarna tar ut en ränta på 1,625% per månad och en aviavgift på 29 kr per månad.

Fullständiga köpvillkor Klarna konto (.pdf)

Faktura via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi att betala mot faktura med 14 dagars förfallodatum. När du fyller i ditt personnummer i kassan görs en kreditupplysning, när du är godkänd av Klarna kan köpet med fakturabetalning genomföras. Fakturan skickas tillsammans med din försändelse.

Det kostar 0 kr att betala sin order mot faktura.

Fullständiga villkor kan du läsa här!

Ångerrätt

Från och med det att ni mottagit er vara har ni öppet köp i 14 dagar, detta gäller även del av order. För att ångerrätten skall gälla måste ni tänka på följande:

• Att kontakta oss på 060-12 24 30 innan ni skickar tillbaka varan.
• Varan får inte ha används eller kommit till skada. Ni har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan om förpackningen är återförslutningsbar.
• Anländer varan till er i en originalförpackning så skall även denna returneras till oss och den får ej tejpas på eller liknande.
• Gäller heller ej på specialbeställningar utanför vårt sortiment.
• Det får ej ha gått mer än 14 dagar efter att du löst ut ditt paket.
• Om du ej uppfyller dessa krav men ändå returnerar kommer vi att skicka tillbaka varan till dig igen och debitera dig för frakten och hanteringskostnad.

Så här gör du för att returnera en vara:

  • Kontakta kundtjänst och berätta att ni vill lämna tillbaka en vara,
  • Skicka tillbaka returen tillsammans med en kopia på ditt kvitto/faktura och ert kontonummer till vår returadress.
  • Återbetalningen sker så fort vi hunnit behandla din retur.

Tänk på att du står för returfrakten.

Retur- & postadress:

24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall
Telefonnummer: 0706-268 272

Reklamation

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan har ni möjlighet att reklamera produkterna.

Så här gör du en reklamation:

Vid en reklamation kontaktar ni 070-626 82 72 så snart ni upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Om det inte är möjligt ersätts reklamationen med en ny vara. Skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.

När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd meddelar vi dig detta och skickar vi dig en ny vara och ersättning för frakten eller återbetalar det du betalat för varan inom 30 dagar. Vid återbetalning får ni pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat er retur.

Hanteringen av reklamationer tillämpas enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

Tänk på att om du handlat på faktura och din retur/reklamation drar ut på tiden måste du ändå betala din faktura innan den förfaller. Vi kommer sedan att ersätta dig efter att vi behandlat din retur/reklamation.

Retur- & postadress:

24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall

Telefonnummer: 060-122430

Reservationer

Produkt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt. Är ni osäkra så tveka inte på att höra av er till kundtjänst under vardagar 09.00 och 16.00. Telefonnummer: 060-12 24 30

Pris

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

Sortiment

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer 24v kunna tillämpa sig av force majeure. Det betyder att avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig som kund om detta.