Köpvillkor

Här hittar du våra allmänna köpvillkor när du handlar av oss på 24v.nu.

Leveranstider

Din order kommer att levereras till den adress du angivit i din order. Normalt är leveranstiden till ditt lokala utlämningsställe 1-4 arbetsdagar. Vid reatillfällen kan leveranstiden vara längre. Till vissa orter och för gods som körs ut av lantbrevbärare tar leveransen en dag extra.

Spåra ditt paket

När paketet lämnar oss skickas ett mail med paketets kolli-nummer så att du kan spåra ditt paket. Skulle ditt paket däremot dröja i mer än 14 dagar kan du med hjälp av ditt kolli-nummer se efter vad som hänt med din försändelse.

Om du inte får någon avi ditt lokala postkontor så kan du lösa ut paketet med kolli-nummer och legitimation.

Varor som är slut i lager levereras i efterhand.

Hämta på vårt lager

Ni gör en vanlig beställning och väljer att hämta på vårt lager i Sundsvall. Vi kontaktar er när er order finns att hämta från vårt lager på Norra vägen 28 i Sundsvall.

Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt ska du inte motta den. Gör då en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till 24v och skriva anledningen till returen på paketet.

Ring sedan kundtjänst på 24v och informera oss om händelsen så vi kan tillgodo se dig med en ny beställning.

Du har upp till två veckor på dig att hämta ut ditt paket vid beställning. Skulle du inte hämta ut ditt paket skickas det automatiskt tillbaka till 24v. Du kommer då få en anmärkning i vårt kundregister som innebär att du inte får göra nya beställningar. För ej uthämtade beställningar som returneras till 24v fakturas du som kund för fraktkostnader och administration.

Hos 24v kan du betala via kortbetalning, med Klarna konto, faktura via Klarna samt delbetalning via Klarna. Du kan läsa mer om betalningsalternativen här nedan.

Delbetalning via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi delbetalning. Men för att du ska kunna delbetala så behöver ditt ordervärde uppgå till minst 1000 kronor. Vi kommer då även behöva göra en kreditupplysning för att du ska kunna godkännas för delbetalning. Därefter kommer en faktura att skickas till dig separat från Klarna. Du har minst 30 dagar på dig att göra din första delbetalning. Som minst kan du betala 1/24 av totalbeloppet så länge det inte understiger 50 kr. Du kan när som helst välja att betala av hela fakturan. Klarna tar ut en ränta på 1,625% per månad och en aviavgift på 29 kr per månad.

Fullständiga köpvillkor Klarna konto (.pdf)

Faktura via Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi att betala mot faktura med 14 dagars förfallodatum. Vi kommer då att göra en kreditupplysning på dig när du fyller i ditt personnummer i kassan. När du är godkänd av Klarna kan köpet med fakturabetalning genomföras. Din faktura kommer skickas tillsammans med din försändelse.

Det kostar 0 kr att betala sin order mot faktura.

Fullständiga villkor kan du läsa här!

Från och med det att du mottagit edin vara har du öppet köp i 14 dagar, detta gäller även del av order. För att ångerrätten skall gälla måste du tänka på följande:

Du måste kontakta oss på 060-12 24 30 innan du skickar tillbaka varan.

Och du får inte ha använt din vara eller gjort att den kommit till skada. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan om förpackningen är återförslutningsbar.

Anländer din vara i en originalförpackning så måste du även returnera den. Dessutom får du heller inte tejpa eller på annat sätt skada förpackningen.

Din ångerrätt gäller heller ej på specialbeställningar utanför vårt sortiment eftersom de kan vara obrukningsbara för andra.

Det får ej ha gått mer än 14 dagar efter att du löst ut ditt paket.

Skulle det vara så att du ej uppfyller dessa krav men ändå returnerar kommer vi att skicka tillbaka varan till dig igen och debitera dig för frakten och hanteringskostnad.

Så här gör du för att returnera en vara:

  • Kontakta kundtjänst och berätta att du vill lämna tillbaka en vara och varför.
  • Skicka tillbaka returen tillsammans med en kopia på ditt kvitto/faktura och ert kontonummer till vår returadress.
  • Återbetalningen sker så fort vi hunnit behandla din retur.

Tänk på att du står för returfrakten.

Retur- & postadress:

24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall
Telefonnummer: 0706-268 272

Om din vara är skadad eller inte stämmer överens med hur produkten har presenterats på hemsidan så har du möjlighet att reklamera dina produkt.

Så här gör du en reklamation:

Behöver du reklamera en vara så kontaktar du oss på 070-626 82 72 så snart du upptäcker felet. Då kan vi i första hand undersöka om det är möjligt att reparera eller avhjälpa felet på varan. Är det däremot inte är möjligt för oss att reparera din var så ersätter vi dig med en ny. Och skulle det inte gå att ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.

När vi fått varan och reklamationen har blivit godkänd meddelar vi dig detta och skickar vi dig en ny vara och ersättning för frakten eller återbetalar det du betalat för varan inom 30 dagar. Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom en vecka från det att vi behandlat din retur.

Hanteringen av reklamationer tillämpar vi enligt Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

Tänk på att om du handlat på faktura och din retur/reklamation drar ut på tiden måste du ändå betala din faktura innan den förfaller. Däremot kommer vi sedan att ersätta dig efter att vi behandlat din retur/reklamation.

Retur- & postadress:

24V nu AB
Norravägen 28
856 50 Sundsvall

Telefonnummer: 060-122430

Produkt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Men vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt. Är du osäker kring en produkt så kan du höra av dig till kundtjänst under vardagar 09.00 och 16.00. Vi kommer då att försöka hjälpa dig.
Telefonnummer: 060-12 24 30

Pris

Vi förbehåller oss rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

Sortiment

Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighets åtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer 24v kunna tillämpa sig av force majeure. Vilket betyder att våra avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Men om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta dig som kund om detta.